Edutapia

Ja jako nauczyciel nie poszerzam ludzkich umysłów, ja je przebudzam.

Robert Frost

Morskie poszukiwania

 

Czy zdarzyło się Wam, że w ostatniej chwili musieliście z różnych względów zmienić plan zajęć, dodać lub zastąpić jakieś zadania? Terapeuta w wielu sytuacjach musi wykazać się elastycznością i szybkim myśleniem. Dziś przedstawiamy pomoc, która doskonale sprawdza się w takich krytycznych momentach. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by używać jej też do planowanych działań. 


Przed Wami plik pdf z kilkoma parami rybek i innych stworzeń morskich. Najlepiej wydrukować je w kolorze, na grubszym papierze i zalaminować, aby były sztywniejsze i wytrzymalsze. 


Nasze propozycje:
- gra w memory – znalezienia par takich samych stworzeń morskich
- łowienia rybek – do rybek przyczepiamy metalowe spinacze do papieru, a zadaniem dziecka jest wyłowienie ich za pomocą wędki z magnesem na końcu sznurka
- łowienie słówek/głosek – po białej stronie rybek zapisujemy suchościeralnym flamastrem słówko z języka obcego (ja używam ich na języku angielskim z maluchami) czy też sylabę lub głoskę. Dziecko jak w powyższym zadaniu wyławia wybraną rybkę i musi przetłumaczyć słówko/wymówić sylabę/wymyśleć wyraz, który zaczyna się na daną literę. 
- układanie sekwencji – tu będziemy potrzebowali wydrukowanych kilku zestawów stworzeń morskich. Układamy z nich odpowiednią sekwencję, którą dziecko musi odtworzyć lub dokończyć dokładając odpowiednie rybki.
- możemy rybki ukrywać w różnych miejscach Sali i bawić się z dziećmi w gry typu „ciepło-zimno”
- możemy rybkom nadać imiona i opowiadać ciekawe historie z ich udziałem. 

 


Możliwości są niemal niewyczerpane, a sympatyczne, kolorowe stworzenia morskie zachęcają dzieci do współpracy.

Macie własne pomysły, jak jeszcze można wykorzystać rybki? Podzielcie się nimi. 

Zestaw wykonany z pomocą programu Canva z dostępnych w nim grafik.

 

Plik PDF możecie pobrać klikając TUTAJ

Pobierz PDF

 

Plik PDF możecie pobrać klikając TUTAJ

Małgorzata Pelowska
$model->autorzy->imie . ' ' . $model->autorzy->nazwisko ?>

Diagnosta i terapeuta zaburzeń integracji sensorycznej, pedagog specjalny, specjalista pedagogiki kreatywności.